reklama

Povstať z ničoho

Dnes večer budem sláviť Ježišovo vzkriesenie. S nádejou, že sám Boh mi pomôže chápať, čo sa v tú noc vlastne odohralo. Najväčšie tajomstvá kresťanskej viery sú tak hlboké, že napriek dogmatickým definíciám nikdy nemôžeme povedať, že nie je možné im rozumieť lepšie. Kristovo Vzkriesenie je cestou k osobnej Veľkej noci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Nedávno som si pred spovedaním vyšiel za mesto. Z Ružomberka je do hory veľmi blízko. Stačí vyjsť na Kalváriu. Tešil som sa ako malé dieťa. Z lúčov slnka, ktoré ma objímali. Zo závanu sviežeho vzduchu, v ktorom bolo cítiť začínajúci sa život. V tichu som stál a počúval štebot vtákov. Radostné džavotanie piskľavých hláskov, ktorým nebolo konca. A bola to tá najkrajšia hudba. Hudba jari. Pieseň života.

Zima býva studená a mrazivá. Vyvoláva dojem krutej panej, po ktorej už nemôže prísť nič. A predsa. Každoročne sa opakuje ten istý zázrak jari. Neočakávané divadlo farieb, zvukov a vôní. Povstanie z ničoho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prechádzka lesom mi pomohla pochopiť, čo sa stalo v pamätné veľkonočné ráno. Nový začiatok, ktorý nikto nečakal. Kristus vstal z mŕtvych.

Dnes večer budem znova stáť pri zapálenom paškále. Počúvať biblické čítania o Božích zásahoch do dejín ľudstva, aby na ich konci mohlo zaznieť slávnostné Aleluja. Tajomstvo Veľkej noci prežívam každoročne. A predsa sa ma vždy hlboko dotýka. Lebo mi pripomína, čo všetko spravil Boh pre mňa. Kiež by ma tieto udalosti vtiahli do seba. Od prijatia ich posolstva a vnútorného prežitia závisí miera porozumenia vlastného života.

Veľmi si želám, aby sme v slávení veľkonočnej liturgie nanovo prežili, kto je Boh a kým sme sa stali po Ježišovom zmŕtvychvstaní. Aby sme uverili, že môžeme povstať z ničoho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetkým zo srdca vyprosujem požehnané veľkonočné sviatky

Anton Ziolkovský

Anton Ziolkovský

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu