reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Anton Ziolkovský

Anton Ziolkovský

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x
reklama

Zážitky z Talianska

Malý ostrov radosti

Anton Ziolkovský

Malý ostrov radosti

Včera som bol na fakulte vybaviť nejaké papiere. Je na druhom konci mesta. Cesta trvá nekonečne dlho. Vystúpil som z metra a ocitol sa skoro na predmestí Ríma. Moderná štvrť. Neprestávajúce prúdy áut. Tak je to tu všade. Kráčal som úzkym chodníkom popri ceste. Zohýňal hlavu pod konármi kríkov, ktoré nemá kto ostrihať. Bol tak úzky, až som sa bál, aby nešiel ktosi oproti. Akoby sme sa obišli? Na križovatke som zabočil do známej ulice. Chodníky boli širšie. Pod stromami príjemný chládok. Na jeho konci, rovno pri ceste stálo malé kvetinárstvo.

  • 18. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 451x
  • 2
Kam kráča dnešné Taliansko

Anton Ziolkovský

Kam kráča dnešné Taliansko

Jeden známy prežil pred pár rokmi dovolenku na Sicílii. Dátum odchodu nechal otvorený. Keď mal leňošenia dosť, odišiel do Palerma kúpiť lístok na vlak. Chcel odcestovať o týždeň. Pri okienku sa dozvedel, že lístky nie sú. Vrátil sa k hostiteľom. Tí hneď pochopili, o čo ide. Jeden z nich zdvihol telefón a chvíľu sa s kýmsi bavil. Lístok bol vybavený. Zdá sa vám to absurdné? Na juhu, kde vládne mafia, je možné všetko.

  • 27. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 513x
  • 6
Takto sme slávili Božie Telo

Anton Ziolkovský

Takto sme slávili Božie Telo

Ak by ste sa včera večer prešli po uličkách okolo farského kostola v Bibione, videli by ste desiatky zažatých kahancov. Na ceste, v oknách, na plotoch. Nebolo to náhodou. Včera sme mali slávnosť Božieho tela. Zažaté sviece si všimli všetci. Nebola to len príprava domácich na veľký sviatok. Po svätej omši sme vyšli v procesii do ulíc. Domáci i turisti. Sviatok Božieho Tela, lepšie povedané Najsvätejšieho Kristovho Tela a Krvi, má svoje čaro. Aj na Slovensku sa konali procesie. Postavili sa oltáriky. Veriaci na čele s kňazom obišli farnosť, aby prijali požehnanie.

  • 8. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 371x
  • 55
Čarokrásna Florencia

Anton Ziolkovský

Čarokrásna Florencia

"Odbočíme alebo ideme ďalej?" Túto otázku nám položil spolužiak, ktorý riadil auto. Po troch hodinách cesty z Ríma sme rýchlo zvažovali, či zísť z diaľnice hneď alebo čakať na ďalší výjazd. Prehovoril som ho. Dostali sme sa do zápchy. Našťastie, netrvala dlho. Už som si pomaly vytýkal, že sme predsa len mohli pokračovať. Ku centru sme sa nakoniec dostali rýchlejšie ako som si myslel. Keď sme sa večer vrátili k autu, mohli sme spokojne povedať: „Vidieť Florenciu stálo za to!“

  • 22. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 736x
  • 4
Moje návraty do Ríma

Anton Ziolkovský

Moje návraty do Ríma

Keď sa týždeň chýlil ku koncu, uvedomil som si, že v pondelok ráno odchádzam. Nebolo to prvý raz. Za svoj krátky život som sa už čosi nacestoval. Napriek tomu posledné hodiny pred odchodom som trocha nervózny. A nielen to. Prepadá ma clivota. Viem, že pár mesiacov rodné mesto neuvidím. Spolu s ním ľudí, ktorých mám rád. Nakoniec to vždy zvládnem. Ešteže máme mobily a internet. Za pár hodín sa v Ríme znova cítim ako ryba bo vode.

  • 19. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 811x
  • 6
reklama
Som hrdý na kardinála Tomka

Anton Ziolkovský

Som hrdý na kardinála Tomka

Vždy ma poteší, keď niekto robí dobré meno svojej vlasti. Či sú to športovci, umelci, politici. Včera popoludní som sa na dve hodiny ocitol vo vyberanej spoločnosti. Auditórium Jána Pavla II. na rímskej univerzite Urbaniana bolo takmer plné. Vpredu sedeli viacerí kardináli. Medzi nimi štátny sekretár Svätej Stolice Tarcisio Bertone, i ten bývalý Angelo Sodano. Takto naživo som ich spolu ešte nevidel. Všetci sme prišli kvôli nášmu kardinálovi. Niežeby oslavoval. Celá tá paráda bola prezentáciou anglického prekladu knihy „Na misijných cestách“, ktorá pod názvom „On missionary roads“ práve vychádza.

  • 8. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 686x
  • 46
Keď žobrajú deti

Anton Ziolkovský

Keď žobrajú deti

Dvere sa zavreli. Pri obchytanej tyči uprostred stála asi dvadsaťročná dievčina s čiernymi vlasmi. Len čo vošla, všetci sme vedeli, čo bude nasledovať. Súprava metra sa pohla. Rozhliadla sa navôkol a spustila naučenú formulku. Keď začala hovoriť nahlas, hlavy sa zvedavo zdvihli. Zvlášť prekvapení boli turisti. „Prepáčte, že ruším. Som chudobné dievča zo Sarajeva. Dajte mi, prosím, aspoň drobnú mincu, aby som mala na jedenie.“ Potom sa rozbehla s pohárom v ruke. Väčšina si ju nevšímala. Sem tam bolo počuť štrngot mince.

  • 14. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 886x
  • 9
Jedno ráno v rímskom vlaku

Anton Ziolkovský

Jedno ráno v rímskom vlaku

Kým som neprišiel do Ríma, netušil som, koľko zážitkov prináša cestovanie v hromadnej doprave. Nikdy neviete, kedy príde. Niežeby nemali cestovný poriadok. Majú. Ale uvedené časy slúžia naozaj iba na orientáciu. Ešte šťastie, že v rannej dopravnej špičke ich jazdí dosť, takže nie je problém dostať sa do centra. Ranné spoje prichádzajú na našu stanicu väčšinou už plné, takže o sedení môžete iba snívať.

  • 6. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 656x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu