reklama

Malý ostrov radosti

Včera som bol na fakulte vybaviť nejaké papiere. Je na druhom konci mesta. Cesta trvá nekonečne dlho. Vystúpil som z metra a ocitol sa skoro na predmestí Ríma. Moderná štvrť. Neprestávajúce prúdy áut. Tak je to tu všade. Kráčal som úzkym chodníkom popri ceste. Zohýňal hlavu pod konármi kríkov, ktoré nemá kto ostrihať. Bol tak úzky, až som sa bál, aby nešiel ktosi oproti. Akoby sme sa obišli? Na križovatke som zabočil do známej ulice. Chodníky boli širšie. Pod stromami príjemný chládok. Na jeho konci, rovno pri ceste stálo malé kvetinárstvo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Vždy sa teším, keď idem okolo. A na chvíľu sa zastavím. Len tak. Pokochať sa kvetmi. Vnímať zmes farieb a vôní. Dobre to padne vidieť kúsok prirodzenej krásy. Ten chodník je nekonečne šedý a špinavý. Koľkokrát po ňom idem, vždy šliapem po odpadkoch či novinovom papieri. V týchto častiach mesta žije veľa cudzincov. Miestni hovoria, že po zotmení je lepšie zostať doma. Malé kvetinárstvo žiari ako svieca vo tme. Šedivá tmavá ulica, plná neporiadku a trúbiacich áut. A potom tie krásne kvety.Neviem, prečo sa tí dvaja aziati za pultom rozhodli predávať práve tu. Malý stánok. Okolo neho desiatky kvetináčov s cyklámenmi rôznych farieb. Nádherne kvitnú. Čakajú na kupca, aby nezahynuli uprostred splodín výfukov. Pred stánkom stoja vo vázach pripravené kytice. Je ich veľa. Každá iná, a predsa krásna. Viazať kytice je skutočné umenie. Sem tam sa niekto pristaví a kúpi ich. Kým budú patriť niekomu konkrétnemu, tešia každého, kto ide okolo.Malý ostrov radosti v šedivom svete. Krehký zázrak prírody. Kvety vyjadrujú emócie. V duchu si hovorím, ktorý z nich čo vyjadruje. Naozaj, nie je kvet ako kvet. Preto pri kúpe zvažujeme, či dáme oslávencovi karafiáty, gerbery alebo niečo iné.Ten októbrový deň vyzeral ako každý iný. Špinavá ulica umocňovala bezmocnosť. Zlé bolo zlým a dobré dobrým. Len toho šedého som videl a cítil priveľa. Malý ostrovček kvetov dal o sebe rýchlo vedieť. A pripomenul, že svet je napriek všetkému krásny a farebný. Hľadel som na pôvab malých slniečok. Cítil som, ako mi zohriali srdce. Bol to pozdrav zhora. Čistá okúzľujúca krása, ktorá nikdy nestráca na cene. Nech je kdekoľvek. V to ráno mi kvety pripomenuli, že pre ňu sa oplatí žiť.

Anton Ziolkovský

Anton Ziolkovský

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu