reklama

Moje návraty do Ríma

Keď sa týždeň chýlil ku koncu, uvedomil som si, že v pondelok ráno odchádzam. Nebolo to prvý raz. Za svoj krátky život som sa už čosi nacestoval. Napriek tomu posledné hodiny pred odchodom som trocha nervózny. A nielen to. Prepadá ma clivota. Viem, že pár mesiacov rodné mesto neuvidím. Spolu s ním ľudí, ktorých mám rád. Nakoniec to vždy zvládnem. Ešteže máme mobily a internet. Za pár hodín sa v Ríme znova cítim ako ryba bo vode.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Vždy si opakujem: Nič nezabudnúť! Ešte keď som odchádzal na sviatky, napísal som si na malý lístok, čo mám doniesť, čo kúpiť, čo vybaviť. Za tie mesiace sa všeličo nakopí. V sobotu dopoludnia som brázdil medzi regálmi v Hypernove. Ceny potravín sú v Taliansku stále vysoké, takže lepšie je ich doviesť. Keďže ideme autom, dá sa to. Niežeby sme v Ríme trpeli hladom. Práve naopak. Naše rehoľné sestry v kolégiu varia výborne. Skôr si musíme dávať pozor, aby sme nepribrali. Ale keď cestujem do centra (a taká cesta do knižnice trvá hodinu a pol), rýchlo vyhladnem. Náhle ma prepadne chuť do niečoho si zahryznúť. Stačí niečo malé a dobré. Napríklad horalka. Tak som v sobotu nakupoval. V nedeľu dopoludnia ešte dve sväté omše v „malom kostole“ v Spišskej Novej Vsi. Večer príprava na cestu.Balenie ma otravuje. Najskôr sa pozriem na lístok, čo som si špeciálne poznačil. Potom otvorím skrine a kladiem vedľa seba všetko, o čom si myslím, že by som vziať so sebou. Veci pomaly ukladám a pritom sa znova pýtam, či ich budem naozaj potrebovať. Zvládol som to. Ešte ráno nastaviť budík na pol tretiu (strašné!!!) a môžem ísť spať.Ranné budenie – škoda reči. Komu by sa chcelo vstávať tak skoro. Čakala ma cesta do Košíc a odtiaľ som pokračoval so spolužiakmi do Ríma. Ešteže mám takého obetavého brata a odviezol ma. Keď sme boli v Košiciach kompletní, pokračovali sme na Miškolc a Budapešť. Väčšina chodí asi cez Viedeň, ale kto má bližšie do Košíc ako do Bratislavy, tomu sa cesta cez Maďarsko oplatí. Kúpite si diaľničnú známku a diaľnica končí až pri Balatone. Tých pár kilometrov na chorvátske hranice sa dá vydržať. Zastavili sme sa v jednom malom motoreste na kávu. Bola výborná. My, čo sme si zvykli na taliansky štandard, máme na kávu vysoké nároky. Pokračovali sme smerom na Záhreb a Ľubľanu. Všade diaľnice. Postavené rýchlo a kvalitne. Chýbajú dva krátke úseky v Slovinsku. Ale aj tam sa stavia. Vždy si pritom spomeniem na tú jednu rúru pod Braniskom, ktorá je niekedy viac zavretá ako otvorená. Nech nám diaľnice postavia Chorváti!Colníci si väčšinou príjemní. Najviac problémov robia Maďari na chorvátskej hranici. Jeden nafúkaný colník tam raz po nás chcel pokladničné bločky, že veci, ktoré vezieme, sme naozaj kúpili v Taliansku a nie v Chorvátsku. Myslím, že chcel úplatok. Keď videl, že z nás nič nevytiahne, nakoniec nás pustil.Pondelok bol krásny slnečný deň. Bolo sa na čo dívať. Všade plno zelene. Jar na Balkáne prepukla naplno. Najväčšie čaro má Slovinsko. Pri ceste autom sme obdivovali farebnú mozaiku zelených lesov a ľudských obydlí. Na benzínke sme už platili v eurách. Ceny pohonných hmôt sú v Slovinsku oproti Taliansku dosť nižšie, takže oplatí sa vziať plnú nádrž.Jazda Talianskom do Ríma trvá asi sedem hodín. Prišli sme pred deviatou. Bol som unavený, ale rád. Už som si zvykol na kolégium, spolužiakov i večné mesto. Zase som voľačo zabudol. Tentoraz šnúru k mp3 prehrávaču. A ešte jedny nohavice. S tým si však nejako poradím.Mám rád domov. Ale páči sa mi aj v Taliansku. V týchto dňoch je Rím plný slnka a turistov. Príjemne teplo, na obed viac ako dvadsať stupňov. Centrum je plné barov a malých kaviarničiek. Stačí sadnúť, dať si pravé kapučíno a vnímať jeho atmosféru. Starobylé paláce a prekrásne chrámy. Keď sa nabudúce budem vracať do Ríma, určite sa nevyhnem večernej melanchólii. Napriek tomu sa do večného mesta vrátim rád.

Anton Ziolkovský

Anton Ziolkovský

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu