reklama

Pred nami je Nedeľa Dobrého Pastiera

V kňazskom seminári bol vždy na štvrtú veľkonočnú nedeľu deň otvorených dverí. Prvýkrát som sa ho zúčastnil ešte ako gymnazista. Vtedy sme navštívili na izbách tých „našich“ bohoslovcov. Poznali sme ich z farnosti, videli sme ich často pri oltári. Vstúpiť do seminára bolo ako poodhaliť závoj z niečoho neznámeho. Keď som sa neskôr začal pripravovať na kňazskú službu, deň otvorených dní zostal. Vždy som sa naň tešil. Aj za nami prichádzala mládež z farnosti, rodičia, súrodenci, príbuzní, priatelia, miništranti. Predsa len, nemali každý deň možnosť vstúpiť za jeho brány.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Nedeľa Dobrého Pastiera je v Katolíckej cirkvi dňom modlitieb za kňazské a rehoľné povolania. Veriaci v tento deň sa viac ako inokedy modlia za svojich kňazov. I za tých budúcich. Prosia, aby ich farnosť nikdy nezostala bez kňaza. Veď keby ho nebolo, nemal by kto sláviť svätú omšu, vysluhovať sviatosti, najmä Eucharistiu. Práve tá je stredobodom celého kresťanského života. Štyridsať rokov socializmu bol vstup do jediného centrálneho seminára v Bratislave prísne regulovaný. Tu sa ukázalo, ako presvedčivo dokáže slabého človeka motivovať Boh, aby vytrval na ceste, ktorú mu ukázal. Mnohí mladí muži sa hlásili aj viackrát, kým ich prijali. Po revolúcii nastal boom v raste povolaní. Právom môžeme hovoriť o ovocí štyridsaťročného pôstu. Mnohí vstúpili, ale viacerí aj nedokončili. Našťastie, v porevolučných rokoch bolo vysvätených mnoho kňazov, takže diecézy postupne mohli zalátať všetky diery z minulosti.Dnes je situácia iná. Počet seminaristov ubúda. Cirkevný život sa dostáva do normálu. Úbytok povolaní je prejavom krízy kresťanskej rodiny. Kde niet detí, tam bude aj menej povolaní. Nie je to však dramatické. Aj keď dnes máme v diecézach dostatok mladých kňazov, naše modlitby za nové povolania neprestanú. Cirkev ich potrebuje. Nielen na Slovensku, ale po celom svete. Ich prítomnosť je neklamným znakom, že miestna cirkev je živá, že sa jej darí. Za každým povolaním ku kňazstvu je nespočítateľné množstvo modlitieb a obiet, o ktorých vie iba Boh.Ježiš v Jánovom evanjeliu hovorí: „Moje ovce počúvajú môj hlas. Ja ich poznám a ony idú za mnou (10, 27)“. On je tým Dobrým Pastierom. Prirovnanie ľudí k ovečkám a stádu nie je dehonestujúce. Ovce nasledujú pastiera, lebo mu dôverujú. Čím lepšie ho poznajú, tým viac mu dôverujú. Pastier žije so zvereným stádom stále. Ježiš je Dobrým Pastierom, ktorý zatúlanú ovečku hľadá a chorú berie na plecia. Tento jednoduchý obraz hovorí o láske Boha k ľuďom. O jeho ochote urobiť všetko, aby sme uverili nádeji a láske.Viem, že som už veľa ráz zablúdil. Stane sa mi to aj pri najlepšej vôli ešte nie raz. Som iba človek, ktorý niekedy len s námahou prekonáva slabosti. Je dobré vedieť, že niekto nado mnou bdie; že po každom odbočení z cesty ma bude niekto hľadať. Budú to robiť ľudia. No najmä Boh sám. On mi daroval život, on ma povolal ku kňazstvu. A tieto dary sú neodvolateľné. Aj ja sa v Nedeľu Dobrého Pastiera budem modliť za nové duchovné povolania. Nech ľudia na celom svete majú pri sebe láskavého kňaza, ktorý bude pre nich oporou. Nech im má kto vyslúžiť Eucharistiu. Toto je živý Chlieb, ktorý zostúpil z neba, aby sme mali život. V ňom je moja nádej, moje všetko.

Anton Ziolkovský

Anton Ziolkovský

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu