reklama

Takto sme slávili Božie Telo

Ak by ste sa včera večer prešli po uličkách okolo farského kostola v Bibione, videli by ste desiatky zažatých kahancov. Na ceste, v oknách, na plotoch. Nebolo to náhodou. Včera sme mali slávnosť Božieho tela. Zažaté sviece si všimli všetci. Nebola to len príprava domácich na veľký sviatok. Po svätej omši sme vyšli v procesii do ulíc. Domáci i turisti. Sviatok Božieho Tela, lepšie povedané Najsvätejšieho Kristovho Tela a Krvi, má svoje čaro. Aj na Slovensku sa konali procesie. Postavili sa oltáriky. Veriaci na čele s kňazom obišli farnosť, aby prijali požehnanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (55)

Ani v Bibione to nebolo inak. Slávnosť Božieho Tela v turistickom centre má internacionálny charakter. Už niekoľko rokov sa vždy v tento večer koná bohoslužba, kde sa strieda nemčina s taliančinou. Hoci domáci presunuli tento sviatok na nedeľu, v Bibione sú všetci zvyknutí na večernú liturgiu s procesiou práve vo štvrtok večer. Včerajšia bohoslužba bola nádherná. Nielen pre oslavu veľkého tajomstva. Ešte v sobotu pri slovenskej svätej omši som na ňu upozornil Slovákov. To som ešte nevedel, že na nej okrem taliančiny a nemčiny prvýkrát zaznie aj slovenčina.Keď som prišiel do sakristie, miništranti a miništrantky boli už takmer pripravení. Mal som naponáhlo. Ešte krátko predtým som dokončoval úpravy nemeckej kázne. Pán farár pripravil dopoludnia kratučký príhovor a chcel, aby som ho preložil do nemčiny. Urobil som to, ale pre istotu som zavolal jednej známej, aby ho skontrolovala a opravila. Predsa len, nemčina nie je mojim rodným jazykom a i tej praxe by sa mi zišlo trochu viac. Šiel som prepísať text. Len nič nezabudnúť! Evanjelium v slovenčine i slovenský preklad kázne bol pripravený. Svätá omša sa mohla začať.Trocha som sa obával, či Slováci prídu. Našťastie, nesklamal som sa. Keď som sa porozhliadal po kostole, hneď som videl známe tváre. Slovákov je v Bibione síce menej ako Nemcov, ale sme religióznejší. Vidím to každé ráno pri svätej omši. Aj dnes. Prišlo asi tridsať ľudí, z toho najmenej štyria Slováci. Niektorí aj v Bibione začínajú nový deň omšou a svätým prijímaním. Sú pre mňa povzbudením. Večerná liturgia na Božie Telo bola prvýkrát trojjazyčná. Po svätom prijímaní doniesli miništranti na oltár veľkú monštranciu. Don Andrea si vyzliekol ornát a vzal pluviál. Po krátkej modlitbe sme sa zoradili do sprievodu. Pred kostolom už bola nastúpená dychovka. Raz hrala ona, potom spievali zástupy. Všetko za asistencie miestnej polície, ktorá regulovala dopravu. Pomáhali aj mnohí dobrovoľníci vo farnosti. Usmerňovali sprievod, pomáhali deťom. Na slávnosť Božieho Tela je zvykom, že dievčatá, ktoré boli v tomto roku na prvom svätom prijímaní, prídu oblečené v bielom, dostanú do ruky košík s lupinami kvetov a hádžu ich pred monštranciou.Keď sme sa vrátili, kňaz všetkých požehnal so Sviatosťou Oltárnou a poďakoval sa za účasť. A nielen to. Po omši boli pre deti pripravené cukríky. Hoci bolo neskoro, ratolestí bolo veľa. Slávenie Božieho Tela bolo pre mňa zážitkom. Nielen duchovným. Videl som, ako dokáže malá farnosť pripraviť veľkú slávnosť pre všetkých. Domácim záleží, aby sa v chráme cítili dobre aj dovolenkári. Preto evanjelium a kázeň v iných jazykoch. Dôvod spievať omšové piesne i po nemecky.Spolu so stovkami veriacich som sa cítil ako na Poslednej večeri. Zhromaždení okolo oltára, kde sa sprítomnila Ježišova obeta na kríži za nás. Tento nesmierny dar je pre mňa veľkou posilou. V dňoch dobrých i zlých. Vykročili sme do ulíc. Kňaz niesol monštranciu s Eucharistiou. Požehnával ľudí, celú farnosť. Procesia mi pripomenula, že za vieru sa netreba hanbiť. Kristus je darom pre všetkých. Patrí medzi hriešnikov, kvôli ktorým prišiel. Z monštrancie so Sviatosťou oltárnou žiari nádej a sila. Všetci ju potrebujeme. Mám radosť, keď si spomeniem na včerajšok. Nielen kvôli príjemnej atmosfére. Ježiš v uliciach nedovolí zabudnúť. Patríme jemu a on nám. Je živý. V oslave jeho veľkonočnej obety sa dvíha moje krehké človečenstvo.

Anton Ziolkovský

Anton Ziolkovský

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu