reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Anton Ziolkovský

Anton Ziolkovský

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x
reklama

Krátke zamyslenia

Povstať z ničoho

Anton Ziolkovský

Povstať z ničoho

Dnes večer budem sláviť Ježišovo vzkriesenie. S nádejou, že sám Boh mi pomôže chápať, čo sa v tú noc vlastne odohralo. Najväčšie tajomstvá kresťanskej viery sú tak hlboké, že napriek dogmatickým definíciám nikdy nemôžeme povedať, že nie je možné im rozumieť lepšie. Kristovo Vzkriesenie je cestou k osobnej Veľkej noci.

  • 11. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 455x
  • 20
Keď po Vianociach ostáva v duši prázdno

Anton Ziolkovský

Keď po Vianociach ostáva v duši prázdno

Pár po tridsiatke, kráčali spolu z vianočných trhov. Medzi nimi malé dieťa. Ona sa mu snažila vysvetliť, ako si predstavuje spoločné Vianoce. Muž počúval a nič nehovoril. Z jej slov bolo cítiť naliehavosť. Nemal som čas sledovať ďalej ich rozhovor. Jedno však bolo isté. Najmä ona vnímala sviatky ako niečo veľmi dôležité. A mala veľké očakávania.

  • 13. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 878x
  • 73
Vyrozprávaj mi svoj príbeh

Anton Ziolkovský

Vyrozprávaj mi svoj príbeh

Pri čítaní kníh držím v ruke ceruzu. Vpravo leží malý zošit s perom. Už neraz sa stalo, že ma nejaká myšlienka natoľko zaujala, že som ju potreboval hneď zapísať. Slovo má veľkú moc. Dokáže mnoho objasniť, otvoriť novú komnatu alebo aspoň ukázať na realitu z iného uhla. A to je vždy osožné. Tak to bolo aj v ten večer. Už som nemal chuť znova čítať dejiny teológie, ktorým som doteraz venoval niekoľko hodín. Žiadalo sa mi z iného slova. Siahol som po osvedčenej literatúre. Amadeo Cencini. Dych života. Nie, nebola to beletria, skôr úvahy psychológa o formácii ľudí v duchovnom stave. Kniha bola požičaná. Už druhýkrát. Kníhkupectvá ju už neponúkajú. Nemohol som podčiarkovať. Tak som len sedel a premýšľal. O cene životného príbehu.

  • 19. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 826x
  • 13
Vieme konať pokánie?

Anton Ziolkovský

Vieme konať pokánie?

Kvetná nedeľa klope na dvere. Štyridsaťdňový pôst prehupol do druhej polovice. Len nedávno sme boli na Popolcovú stredu poznačení popolom na znak pokánia. A pomaly už treba aj bilancovať. Každý piatok chodievam na krížovú cestu. Tie známe výjavy ma sprevádzajú nielen v pôstnom období. V kostoloch visia po celý rok. Každý deň sa môžeme na ne pozerať. Pripomínať si Ježišovo utrpenie. Ľudské nepochopenie, zradu, odcudzenie. Volanie po zmene je málokedy také silné ako teraz. Zvlášť, keď sa pozrieme na kríž. Vieme konať pokánie?

  • 12. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 320x
  • 34
Prinášať ľudí k Ježišovi

Anton Ziolkovský

Prinášať ľudí k Ježišovi

Bol to beznádejný prípad. Šance na úspech boli malé. Neveril, že sa z choroby ešte niekedy dostane. Čím dlhšie to trvalo, tým viac ho zožierala bezmocnosť. A za všetkým more otázok. Prečo práve ja? Ako som sa previnil? Keď sa už zdalo, že koniec je blízko, stalo sa čosi nezvyčajné. V kraji sa objavil On. Ľudia za ním šaleli. Chceli ho počúvať, bez zástupu sa nemohol ani pohnúť. Vtedy si priatelia toho úbožiaka povedali, že to skúsia. S veľkou vierou, ale aj malou dušičkou vzali chorého na lôžko. Predierali sa zástupom, až prišli k domu. Celý Kafarnaum bol na nohách. Tam kázal On. Všetci ho v tichosti počúvali. Pochopili, že s chorým sa dnu nedostanú. Vtedy im skrsla spásonosná myšlienka. Čo tak spustiť ho cez strechu?

  • 18. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 731x
  • 71
reklama
Čo čakáme od života?

Anton Ziolkovský

Čo čakáme od života?

Radi snívame. Predstavujeme si, aké by to bolo, keby ... Vek nemusí byť dôležitý. Stačí chcieť posunúť sa inam, vedieť dívať sa na život a ľudí trochu ináč. Neraz sa sťažujeme, že žijeme v stereotype. Tá istá práca, tí istí ľudia. Takýto životný štýl môže pôsobiť ubíjajúco. Vtedy sa treba znova pýtať, prečo to vlastne robíme. Prečo pracujem na tomto mieste a nie inde? Z akého dôvodu som si zvolil tento životný štýl? Tieto otázky sa netýkajú len práce, ale aj duchovného, rodinného či manželského života. Vo chvíľach krízy sa kdesi z hlbín derie nevyslovená otázka: Prečo verím? Prečo som si vybral na celý život práve jeho, práve ju?

  • 12. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 902x
  • 30
Keď je staroba požehnaním

Anton Ziolkovský

Keď je staroba požehnaním

Vždy ma dojímajú jednoduchí ľudia, ktorí napriek ťažkostiam nemyslia na seba. Pred pár dňami som sedel na svadbe. Bolo veselo. I čas na úprimné rozhovory. Kým hostia krepčili na parkete, prisadol som si ku nevestinej starej mame. Už má svoje roky a nohy ju neposlúchajú. Ľutoval som, že musí sedieť v tom hluku. Avšak na očiach som videl, že je spokojná. Mala radosť z vnučkinho šťastia. Zo záujmom sledovala dianie na parkete. Vdychovala atmosféru zábavy, ktorú dokážu vytvoriť len novomanželia a svadobní hostia. Poznáme sa, a tak sa debata ľahšie rozbehla.

  • 11. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 175x
  • 10
Je ťažké žiť ako kresťan?

Anton Ziolkovský

Je ťažké žiť ako kresťan?

Hovoriť o kresťanstve v našich končinách nie je nezvyčajné. Ľudia sa priznávajú k viere v Boha. Aj mnohé známe osobnosti. Náboženstvo je súčasťou každodenných sporov. Ovplyvňuje zmýšľanie. Kresťanstvo sa teší úcte. Z jednej strany je dobré, že ho neberieme na ľahkú váhu. Keďže na Slovensko patrí už niekoľko stáročí, nedá sa ignorovať. Čím viac sme nútení konfrontovať vieru so svetom, v ktorom žijeme, tým nástojčivejšie sa potrebujeme pýtať, či je naša autentická, či žijeme podľa evanjelia.

  • 19. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 924x
  • 61
Na sviatok patrónky Slovenska

Anton Ziolkovský

Na sviatok patrónky Slovenska

V sobotu 15.9. si na Slovensku pripomenieme sviatok Sedembolestnej Panny Márie. V istom zmysle odzrkadľuje nielen národné dejiny, ale aj našu mentalitu. Z jednej strany je pravdou, že slovenskému národu trvala emancipácia trocha dlhšie. Žili sme v cudzom područí a mali pocit, že sme podceňovaní. Kým Maďari a Česi majú už stáročia vedomie, že sú starobylým národom s vlastnými tradíciami, u nás to tak nebolo. Museli sme bojovať za svoje práva, či v Uhorsku, v časoch národnostného útlaku, v období maďarizácie, ale aj v Československu, ktoré síce od istého času bolo federáciou, ale my sme stáli boli tým slabším a chudobnejším bratom. Len pred rokmi sme získali vlastný štát.

  • 14. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 224x
  • 14
Na začiatku pôstu

Anton Ziolkovský

Na začiatku pôstu

Popolcová streda mala pre mňa vždy nádych tajomstva. Tá istá liturgia, a predsa iná. Plná symbolov, ktorým treba rozumieť. Pamätám si, ako magicky na mňa v gymnaziálnych časoch pôsobil kňaz, ktorý držal v ruke misku s popolom. Nasledoval kríž na čelo a veta: „Prach si a na prach sa obrátiš.“ Zdala sa mi tvrdá. Keď ju znova počujem, s pribúdajúcimi rokmi vo vnútri cítim, ako ma svojou pravdou očisťuje.

  • 20. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 725x
  • 9
reklama
Adventné čakanie

Anton Ziolkovský

Adventné čakanie

Rád si spomínam na stretnutie Haškovho poľného kuráta s jedným dôstojníkom. Tá Švejkova téza o chýbajucom hriešnikovi, čo by sa polepšil, ho natoľko prekvapila, až sa rozhodol vziať si ho za „burše“. Kancelárske drevené police s príklopom, kde mali byť podľa abecedy usporiadané vojenské spisy, boli prázdne. Vtedy kurát zvolal: „Prečo v tých policiach nemáš aspoň fľaše. Mohli by sme piť podľa abecedy.“

  • 5. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 248x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu